Tuulilasi

Volvolta sähköautoihinsa ainakin kahta eri akustokokoa

Volvolta sähköautoihinsa ainakin kahta eri akustokokoa

Volvo tulee tarjoamaan vähintään kahta eri akustokokoa täyssähköisiin XC40- ja V40-autoihinsa.
Kuvat Volvo
Mainos

V40 hatchback ei ole vielä markkinoilla. Se rakennetaan samalle CMA-alustalle kuin XC40. Autosta tulee tarjolle erilaisia 3- ja 4-venttiilisiä moottoreita, lataushybridi ja myös täyssähköversio.

“Fyysisesti meidän on saatava akut mahtumaan lattiaan. CMA-alusta tekee sen mahdolliseksi. Sille voi rakentaa korkeankin SUV:n ja yhtä lailla hyvinkin matalan auton. Tätä alustaa suunnitellessa oli alusta asti selvää, että siinä on oltava lataushybridille tilaa. Tulemme tarjoamaan jokaiseen sähköautoomme ainakin kahta erikokoista akkupakettia”, kertoo Volvon tutkimus- ja kehitysjohtaja Henrik Green Auto Expressille.

Kun V40 EV saapuu, se tekee Volvon tavoitteen viidestä täyssähköautosta vuosien 2019-2021 haarukkaan entistä todennäköisemän, ensimmäinen eli Polestar on jo julkistettu

Volvon tavoite on myydä miljoona sähköistettyä autoa eli täyssähköautoa, pistokehybridiä tai kevythybridiä vuoteen 2025 mennessä, siksi se haluaa valikoimaansa vähintään viisi eri täyssähkömallia.

Jo vuonna 2019 jokaisessa uudessa Volvossa tulee yhtiön mukaan olemaan sähköisiä elementtejä jossakin muodossa.

Julkaistu: 28.12.2017