Tuulilasi

Volkswagen T-Roc nyt myös DSG-automaattivaihteistolla

Volkswagen T-Roc nyt myös DSG-automaattivaihteistolla

Uusi Volkswagen T-Roc on herättänyt laajaa kiinnostusta Suomessa ja tämän kompaktin kokoluokan crossoverin kohdalla voidaan jo nyt puhua myyntimenestyksestä. Volkswagen T-Roc perustuu Volkswagen-konsernin MQB-alustalle ja se yhdistää SUVin ominaisuudet ja hatchbackin dynaamisuuden.
Kuvat Volkswagen
Mainos

Volkswagen T-Roc oli myös ammattitoimittajien valitsemissa ehdokkaissa, kun se ylsi sekä Vuoden Auto Suomessa 2018 että AUTOBEST 2018 -kilpailuiden finaaliin. 

Nyt T-Rocin mallivalikoima Suomessa kasvaa entisestään ja saatavilla on myös 1,5 TSI EVO 110 kW (150 hv) bensiinimoottorilla ja DSG-automaattivaihteistolla varustettuna. T-Rocin 1,5 TSI EVO -bensiinimoottori on saatavilla perusvarustelutason lisäksi Style ja Sport-varustelutasoilla. Volkswagen T-Rocin 1,5 TSI EVO DSG-automaattivaihteistolla varustetun mallin hinnat alkavat 26 686,53 eurosta.

Suomessa T-Rocin tulee saamaan malliston täydentyessä kolmella TSI-bensiinimoottorilla ja kolmella TDI-dieselmoottorilla teholuokissa 85 kW (115 hv) – 140 kW (190 hv). Pienimmissä TSI- ja TDI-moottoreissa on aina kuusivaihteinen manuaalivaihteisto. Suuremmat TSI-bensiinimoottorit on puolestaan varustettu seitsemänvaihteisella DSG-automaattivaihteistolla. Volkswagen T-Rocin 1,5 TSI EVO ja 2,0 TDI 110 kW (150 hv) versioihin on saatavilla myös 4MOTION-neliveto ja DSG-automaattivaihteisto, dieselmoottorin yhteydessä myös manuaalivaihteisto. T-Rocin 4MOTION-nelivetomalleissa on myös aina 4MOTION Active Control -järjestelmä ajoprofiilin valinnalla. Valittavana on viisi eri profiilia: Comfort, Normal, Sport, Eco ja Individual. 

Uudessa Volkswagen T-Rocissa on vakiovarusteena Composition Colour infotainment-järjestelmä 6,5” kosketusnäytöllä sisältäen USB-pistokkeen sekä matkapuhelimen Bluetooth-liitännän. Uuteen T-Rociin on saatavilla lisävarusteena myös toisen sukupolven 10,25” digitaalinen mittaristo Active Info Display (Sport-varustelutasossa vakiovaruste). Mittaristo ja infotainment-järjestelmä on integroitu yhdeksi kokonaisuudeksi korostuselementin avulla. Infotainment-järjestelmä on sijoitettu kojelaudan korkeimpaan mahdolliseen kohtaan, tarjoten erinomaisen ergonomian ja käytettävyyden. Keskikonsoliin on sijoitettu start/stop, ESC, varoitusvilkku, pysäköintiavustin ja ilmastoinnin sekä istuinlämmityksen säätimet. Keskikonsolista löytyy myös oma paikka älypuhelimelle ja USB-liitännät. Mirror Link, Apple CarPlay ja Android Auto -älypuhelinliitännät ovat vakiovarusteena Style ja Sport-varustelutasoissa. Car-Net Security ja Service -palvelut ovat saatavilla lisävarusteena.

Uuteen Volkswagen T-Rociin on saatavilla kolme varustelutasoa. Perusvarustelutason lisäksi saatavilla on Style ja Sport varustelutasot. Style-varustelutaso korostaa mukavuutta ja ulkonäköseikkoja, kun taas Sport-varustelutaso painottaa urheilullisuutta, ja esim. urheiluistuimet ovat silloin vakiovaruste. Lisäksi saataville tulee R-Line-ulkonäköpaketti. Style ja Sport -varustelutasoihin on lisävarusteena saatavissa myös mm. kaksivärimaalaus, joka kattaa katon lisäksi sekä ulkopeilit että A-pilarin. Perus ja Style -varustelutasoihin on saatavissa myös led-ajovalot rengasmaisilla päiväajovaloilla ja Sport-varustelutasossa ne ovat vakiovaruste.

Uuden Volkswagen T-Rocin kuljettajaa avustavien järjestelmien valikoima on laaja. Perusvarustelutasossa on vakiovarusteina mm. ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla ja jalankulkijatunnistuksella, jarrutusjärjestelmä Post Collision Braking System ja kaistanpitoavustin Lane Assist. Lisävarusteena saatavilla on mukautuva vakionopeudensäädin ACC (vakiovaruste Style ja Sport varustelutasoissa), liikennemerkkien tunnistus, ruuhka-avustin Traffic Jam Assist, pysäköintiavustin Park Assist ja katvealueen varoitin Blind Spot, joka varoittaa myös takaa tulevasta risteävästä liikenteestä peruutettaessa. Lisäksi saatavilla on erilaisia varustepaketteja kuten comfort, led-, design- ja sport-paketit.

Julkaistu: 16.1.2018