Tuulilasi

Valtteri Bottaksen uutta työkalua käytetään sähköautoilun mainospaikkana

Valtteri Bottaksen uutta työkalua käytetään sähköautoilun mainospaikkana

Mercedes-AMG:n äskettäin julkistamaa kauden 2017 F1-autoa käytetään Mercedeksen uuden hybridiautobrändin EQ Power+:n mainospaikkana.
Teksti Max Lange
Kuvat Daimler
Mainos

Valtteri Bottaksen kauden 2017 F1-auto julkistettiin suurin fanfaarein torstaina Silverstonen radalla Isossa-Britanniassa. Mitä ei kuitenkaan osattu odottaa auton lanseerauksen yhteydessä, oli uuden EQ Power+ -brändin julkistus.

Mercedes-Benzin tulevat täyssähköautot brändätään EQ-malleiksi. Lyhenne tulee sanoista ”Electrified Intelligence”, eli karkeasti suomennettuna ”sähköistetty älykkyys”. Uusi brändi julkistettiin viime syksyllä Pariisin autonäyttelyssä. Bottaksen uuden työkalun koko nimi onkin F1 W08 EQ Power+, joten sama brändi on tuotu nyt F1:iin.

Formula ykkösten käyttäminen Mercedeksen tulevien sähköautojen tai edes hybridien mainospaikkana on hieman yllättävä ratkaisu, sillä F1:iä ei yleensä yhdistetä päästöttömään autoiluun. Mercedes näkee kuitenkin uudessa F1-autossaan sekä tulevissa pistokehybrideissään yhtäläisyyksiä.

Mercedes kertoo tiedotteessaan, että kaikki tulevat pistokehybridit Genevessä esiteltävän S-sarjan pistokehybridin jälkeen saavat lisänimen EQ Power. Erityisen suorituskykyisiä malleja kutsutaan EQ Power+ -nimellä.

Uutta brändiä ilmennetään myös F1-auton värityksessä vihertävin linjoin.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90. 

Julkaistu: 24.2.2017