Tuulilasi

Valmet Automotive palkkaa autotehtaalle 1000 uutta työntekijää

Valmet Automotive palkkaa autotehtaalle 1000 uutta työntekijää

Viime vuonna yhteensä yli 2000 uutta työntekijää palkannut Valmet Automotive on jälleen tosimielellä haku päällä. Tiistaina 24.4. Kemistä startannut Autotehtaan sankarit 2 -kiertue käy lähiviikkojen aikana kahdeksalla paikkakunnalla tavoitteenaan löytää tuhat uutta työntekijää Uudenkaupungin autotehtaalle.
Kuvat Valmet Automotive
Mainos

Autotehtaan Sankarit on Valmet Automotiven valtakunnallinen hanke, jonka avulla yritys rekrytoi viime vuonna yli 2 000 uutta autonrakentajaa alle 16 000 asukkaan kaupunkiin. Kun perinteiset rekrytointikeinot eivät riittäneet, Valmet Automotive lähti systemaattisesti kiertämään Suomea kohdatakseen ihmisiä.

”Kiertueemme ylitti viime vuonna kaikki odotukset, ja siksi käytämme menestyskonseptiamme myös tämän vuoden kampanjassa. Kiertueella voimme kertoa tehtävistämme, mutta myös siitä, miten elämänsä autotehtaan sankarina voi parhaiten järjestää”, kertoo Valmet Automotiven henkilöstöjohtaja Tomi Salo.

Kiertueella Valmet Automotive tarjoaa autoteollisuuden tehtävistä kiinnostuneille mahdollisuuden keskustella työpaikoista ja niihin liittyvistä tekijöistä rekrytointiammattilaisten, henkilöstön edustajien sekä Uudenkaupungin, Laitilan ja Rauman sekä TE-toimiston edustajien kanssa.

Sisäistä supersankaria etsimässä

Briiffin suunnittelema supersankari- ja toimintaelokuvista innoituksensa saanut kampanja houkuttelee työnhakijoita ja potentiaalisia alanvaihtajia tutustumaan Valmet Automotiven työpaikkatarjontaan. Viestinnässä korostetaan sitä, ettei hakijoilta vaadita aiempaa kokemusta autonrakentamisesta, vaan oikea asenne ja motivaatio tekevät sankarin. 

”Briiffi on tehnyt tiivistä yhteistyötä Valmet Automotiven kanssa viime syksystä lähtien. On ollut koko tiimillemme opettavaista ja antoisaa päästä tutustumaan siihen, miten Suomen suurimman ja kaikkein pisimmälle automatisoidun tehtaan prosessit toimivat”, toteaa Briiffin toimitusjohtaja Jonne Saivosalmi.

Rekrytointikiertuetta tukee kattava mediamainonta, joka pitää sisällään valtakunnallisen radiokampanjan sekä maantieteellisesti kiertuetta myötäilevän printti- ja display-mainonnan alueellisissa päämedioissa. Lisäksi mukana on kiertuepaikkakuntien mukaan kohdennettua mainontaa Facebookissa ja elokuvateattereissa.

Sankariteemaan teipattu Suomen suurin promorekka vie kiertueen Kemiin, Ouluun, Vaasaan, Kouvolaan, Kotkaan, Vantaalle, Lieksaan ja Kajaaniin. Näyttävä kiertuekokonaisuus on toteutettu yhdessä tapahtumamarkkinointiin erikoistuneen Booth Groupin kanssa.

Julkaistu: 29.4.2018