Tuulilasi

Tuulilasi salakuvaamassa autoteollisuuden uutuuksia − liian äänekäs Corvette ja sportti-Hyundai



Tuulilasi salakuvaamassa autoteollisuuden uutuuksia − liian äänekäs Corvette ja sportti-Hyundai

Tuulilasi pääsi tutustumaan Nürburgring Nordschleifella ajettaviin autoteollisuuden testiajoihin. Kameran linssi tallensi taas kerran Ringiltä mielenkiintoisia uutuuksia.
Teksti Max Lange
Kuvat Max Lange

Chevrolet ZR1

Chevrolet testasi Nordschleifella viimeistä etumoottorista Corvettea. ZR1-mallinimen saava ratatykki tulee olemaan suorituskykyisin koskaan valmistettu Corvette. Auton taakse on asennettu valtava takasiipi downforcen lisäämiseksi. Corvette ZR1 on myös ollut liian äänekäs teollisuuden testiajoihin, ja autoon on jouduttu asentamaan erikoiset ulkoiset äänenvaimentimet pikaratkaisuna. Nordschleifen meluraja testiautoille on 100 desibeliä.

Hyundai i30 N

Hyundain ensimmäinen N-sporttibrändin alla julkaistava i30 N näyttäytyi myös Nordschleifella. Autoa on testattu legendaarisella radalla jo pidemmän aikaa. Auton ajo-ominaisuuksista vastaa kaveri, joka on toiminut samassa roolissa BMW:n M-divisioonassa. Tätä korealaista kannattaa pitää silmällä.

BMW M4 CS

CS on viimeisin versio BMW:n sporttisesta M4:sta. Auto julkistettiin juuri virallisesti Shanghain autonäyttelyssä, mutta sen kehitystyö on vielä kesken. Nordschleifella ajaneessa prototyypissä oli vielä maskia keulaa ja perää peittävät suojatarrat. CS asettuu M4:n hierarkiassa Competitionin ja GTS:n väliin.

Mercedes-Benz S-sarjan facelift

Tämäkin auto julkistettiin juuri Shanghain autonäyttelyssä. Vaikka kyseessä ei ole urheiluauto, hiotaan luksuslimusiinienkin ajo-ominaisuuksia nykypäivänä kilparadoilla.

Mercedes-AMG GLC 63 S Coupé

Tämäkin rouhea AMG-katumaasturi on jo julkistettu, mutta AMG:llä halutaan vielä hioa viimeisimpiä asioita ennen syyskuista markkinalanseerausta. Auton keulalla on sama kaksoisahdettu V8 kuin C63 AMG:ssä.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90. 

Julkaistu: 24.4.2017