Tuulilasi

Tässä on Citroën, joka ei ole enää Citroën – uusi DS4



Tässä on Citroën, joka ei ole enää Citroën – uusi DS4

PSA-konsernin tuore premium-brändi DS on uudistanut DS4-mallinsa perusteellisesti ennen Frankfurtin autonäyttelyä.
Teksti Max Lange
Kuvat Citroën

DS4:n uudistuksessa on kyse kattavasta faceliftistä, jossa erityisesti auton keula on saanut uutta ilmettä. Auton ajovalot ovat uudet, moottoripalettia on päivitetty sekä varuste- ja väritarjontaa on tuoreutettu.

DS on luonut nelosesta kaksi eri versiota: perinteisen viisiovisen hatchbackin ja 30 mm korotetun maastomeikatun Crossbackin. Molemmat versiot ovat aina etuvetoisia, ja niihin on tarjolla kolme bensiini- ja kolme dieselmoottorivaihtoehtoa.

DS4:n kilpailijoiksi nähdään jo monet tutut premium-merkkien pienemmän kokoluokan mallit, kuten Audi A1, BMW 1-sarja ja Volvo V40. Kilpailu on kovaa, ja DS4:lla on kova työ löytää uusia ostajia.

Auton sisällä keskeisimmät uudistukset liittyvät uuteen 7-tuumaiseen kosketusnäyttöön, jonka avulla jopa kaksi kolmasosaa ohjaamon katkaisimista on voitu poistaa.

PSA kertoo, että yhtiö on myynyt vuodesta 2011 alkaen 115 000 DS4:sta.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Julkaistu: 31.8.2015