Tuulilasi

Taksi Helsinki vahvistuu – yhteistyöhön teknologiayhtiön kanssa

Taksi Helsinki vahvistuu – yhteistyöhön teknologiayhtiön kanssa

Taksi Helsingin ja kommunikaatioteknologiayritys Benemenin yhteistyön avulla taksin tilaus nopeutuu ja asiakas saa parempaa palvelua. Benemenin älykäs kommunikaatioteknologia mahdollistaa asiakkaille täysin uusia tilauspalveluja, esimerkiksi vakiotilaajan tunnistamisen puhelinnumeron perusteella sekä jopa Suomen rajojen ulkopuoliset palvelut.
Kuvat Elina Himanen
Mainos

"Puhelin on edelleen yleisin kanava taksia tilattaessa ja nyt saamme taksipalveluihin täysin uusia ulottuvuuksia", toteaa Taksi Helsinki Oy:n toimitusjohtaja Jari Kantonen.

Vakiotilaaja tunnistetaan puhelinnumeron perusteella ja välittäjä saa ruudulleen automaattisesti asiakkaan tiedot. Vakioasiakkaasta järjestelmä tietää hakuosoitteen ja mahdollisen erityistarpeen, esimerkiksi suuremman auton tai vaikkapa suosikkikuljettajan.

Taksin voi tilata samalla numerolla kaupungista riippumatta

Taksilaki muuttuu ensi heinäkuussa ja kilpailun vapautuminen houkuttelee alalle uusia yrittäjiä. Palvelun laadun lisäksi sen monipuolisuus korostuu entisestään.

"Yhdessä Benemenin kanssa Taksi Helsinki kykenee vastaamaan tähän haasteeseen ja luomaan uusia palvelumuotoja taksikyytejä käyttäville asiakkaille. Näistä palveluista pääsee nauttimaan tulevaisuudessa ympäri Suomen ja jopa sen rajojen ulkopuolella", Kantonen sanoo.

Taksilla on jokaisessa kaupungissa oma tilausnumeronsa, jonka vuoksi paljon matkustavalle taksin tilaaminen on vaivalloista. Yksi yhteistyön tavoitteista on saada tilaus soitettua yhdellä ja samalla numerolla, olipa asiakas sitten missä päin Suomea tahansa. 

"Tämä toteutetaan yhdessä valittujen paikallisten kumppanien kanssa. Neuvottelut eri alueilla ovat jo hyvässä vauhdissa ja kattavuus laajenee koko ajan", Kantonen kertoo.

Tulevaisuudessa koko matkaketjun varaukset yhdellä soitolla

Taksi Helsinki on innoissaan nyt alkaneesta yhteistyöstä.

"Kartoitimme markkinoilla olevat kommunikaatioteknologiat laajasti ja Benemenin tarjoama ratkaisu oli selvästi monipuolisin. Päätös ryhtyä kumppanuuteen Benemenin kanssa oli helppo", Kantonen toteaa tyytyväisenä.

Tulevaisuuden visiona on kehittää palvelu, jossa matkalle lähtijä saa tehtyä kaikki matkustukseen liittyvät varauksensa yhdellä soitolla: taksikyydit asemille, junaliput halutuilla istumapaikoilla, taksi odottamaan määränpäähän tai metrolippu maksettuna ja niin edelleen.

Myös Benemenillä ollaan innostuneita yhteistyön alkamisesta.

"Olemme jo aloittaneet uusien yhteisten palvelutuotteiden kehitystyön. On hienoa olla mukana kehittämässä suomalaista tulevaisuuden taksikulttuuria. Haaste on otettu vastaan", sanoo Benemen Finland Oy:n toimitusjohtaja Jarmo Purontaus.

Julkaistu: 15.1.2018