Tuulilasi

S3 ei jätä kylmäksi

S3 ei jätä kylmäksi

Audi S3 on ehtinyt kolmanteen sukupolveensa. Vaikka iskutilavuus on sama kuin edeltäjässä, 2.0 TFSI-moottori on uusi. Voimansiirto hoituu nelivedolla.
Teksti Timo Suomala
Kuvat Audi
Mainos

Uusi Pikkuässä kallistaa ostajan vahvasti optiona tarjottavan S tronicin puolelle. Kuusivaihteisen hämmentäminen käsin luo toki tunnelmaa, mutta S tronic suoriutuu tehtävässään paremmin. Automaatti vaihtaa sujuvasti nopeissakin kiihdytyksissä, ja auto saavuttaa satasen vauhdin 0,4 sekuntia manuaaliversiota nopeammin. S tronicin vaihteita voi napsautella myös rattikytkimistä. Hyvin toimiva

S tronic ei vähennä Ässän urheilutunnelmaa.

S3:sta löytyy nyt isommista malleista tuttu Drive Select -kytkin, jolla voi valita ajo-ohjelman taloudellisuutta, mukavuutta tai urheilullisuutta korostaen. Dynamic-ohjelma avaa pakoputkiston läpät luoden autoon muhkean äänimaailman, ja ankarampaa kaasun poljentaa säestää syvä murina.

Julkaistu: 30.4.2013