Autot ja liikenne
Tuulilasi

Premium-merkit ainoita nousijoita Yhdysvaltain myynnissä – tässä syy

Premium-merkit ainoita nousijoita Yhdysvaltain myynnissä – tässä syy

Yhdysvaltain automarkkinat ovat pienentyneet, mutta tuntuu siltä, että asiasta ei ole kerrottu premium-autojen valmistajille.
Kuvat Mercedes
Mainos

Viime kuussa jopa normaalisti suosittujen SUV:ien ja pick upien myynti laski, mutta luksusautojen kasvoi edelleen. Kaikki neljä markkinoiden suurinta luksusbrändiä raportoivat myynnin kasvusta helmikuussa.

Eniten se kasvoi VW Groupin Audilla, peräti 12 %. Mercedes-Benz jatkoi edelleen premium-brändien ykkösenä kokonaismyynnissä.

Henkilöautojen kokonaismarkkina laski 2,3 %, mutta premium-autojen nousi 3,1 %.

”Enemmän tienaavat ihmiset hyötyvät Yhdysvaltain uudesta veropolitiikasta. Vähemmän tienaavat sen sijaan kärsivät, mikä näkyy autokaupassakin. Siksi uskon premium-autojen myynnin jatkuvan hyvänä”, sanoo Cox Automotiven johtava analyytikko Charlie Chesbrough.

Julkaistu: 4.3.2018