Tuulilasi

Porschelta uunituore 911 GT3 Touring Package – kuin 911R



Porschelta uunituore 911 GT3 Touring Package – kuin 911R

Touring Package paketilla varustettu Porsche 911 GT3 esiteltiin Frankfurtin autonäyttelyssä. Auto on monille unelmien täyttymys, sillä se paikkaa erittäin harvinaisen mutta halutun 911R:n Porschen mallistossa. Touring Package GT3 on aina manuaalivaihteinen.
Kuvat Porsche Press

Porschen urheiluautojen valikoima laajenee jälleen Touring Package -paketilla varustetun 911 GT3:n muodossa. Uutuusmallissa jätetään ylimääräiset siivekkeet ja ratalevikkeet pois, ja autossa on panostettu kuljettajan hauskuuteen normaaleissa tieolosuhteissa. Parhaiden kierroaikojen tavoittelu jätetään tavalliselle GT3-mallille. Kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla varustetussa uutuusmallissa on kiinteän takasiiven sijasta aktiivinen, ajonopeuden mukaan laajeneva takaspoileri.

Auton hillityn ulkokuoren alta paljastuu silkkaa moottoriurheiluteknologiaa. Vapaasti hengittävä nelilitrainen moottori kehittää tehoa 500 hv (368 kW) ja vääntöä 460 Nm. Uutuusmalli kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa 3,9 sekunnissa ja saavuttaa 316 km/h:n huippunopeuden.

Touring Package -paketin yhteyteen on mahdollista saada myös käytännöllisesti katsoen kaikki 911 GT3:n lisävarusteet Clubsport Package pakettia ja Alcantara-varusteita lukuun ottamatta. Saatavissa ovat mm. kaikki kori ja vannevärit, keraamiset PCCB-jarrut, etuakselin nostojärjestelmä, LED-ajovalot, kaikki istuinvariantit, Chrono Package ja eri audiojärjestelmävaihtoehdot.

Touring Package version tilauskirjat on jo avattu. Touring Package -paketilla varustetun 911 GT3:n hinta on Saksassa 152 416 euroa sisältäen alv:n ja maakohtaisen varustelun.

Touring Package  paketilla varustetun GT3-variantin muotoilu on pysynyt ennallaan perää lukuun ottamatta. Autossa on suuret ilmanottoaukot keulassa ja 911 GT3:lle tunnusomainen ilmanpoistoaukko tavaratilan luukun etupuolella. Myös etu- ja takavalot on säilytetty samanlaisina, mutta ne eivät ole tummennetut. Autossa on taotut kevytmetallivanteet, joissa on lukkomutterit. Etuakselilla on 245/35 ZR 20 koon renkaat yhdeksäntuumaisissa vanteissa ja takana 305/30 ZR 20 renkaat ja 12-tuumaiset vanteet. Uuden malliversion kori on pyöräkoteloiden kohdalla 44 millimetriä leveämpi kuin 911 Carrerassa. Auto myös näyttää todellista leveämmältä 25 millimetriä matalamman korin ansiosta.

Uutuusmalliin tehdyt hienovaraiset rakenteelliset parannukset näkyvät selvimmin auton perässä. Sarjatuotanto-911:stä tuttuun laajenevaan takaspoileriin on lisätty korinvärinen Gurneyn läppä, joka parantaa aerodynamiikkaa.

Kaikissa manuaalivaihteistolla varustetuissa 911 GT3 -malleissa on sama voimalinja ja alusta.

Touring Package -paketilla varustettu 911 GT3: yhdistetty polttoaineenkulutus on 13,3 l / 100 km; CO2-päästöt 303 g/km.

(Lähde: Porsche)

Julkaistu: 12.9.2017