Tuulilasi

Porsche hakee yhteistyökumppania Suomesta

Porsche hakee yhteistyökumppania Suomesta

Autoihin kohdistuvat vaatimukset informaatioteknologian ja -sovellusten suhteen ovat kasvaneet merkittävästi. Samalla suuret harppaukset teknologioiden ja tuotannon kehityksessä vaativat koko autoalaa ajattelemaan ja toimimaan uusin tavoin. Porsche tulee kasvuyritysten ja teknologia-alan tapahtumaan Slushiin Helsinkiin etsimään yhteistyökumppaneita.
Kuvat Porsche
Mainos

Suuria teemoja muutoksen keskellä ovat autojen sähköistyminen, digitalisaatio ja yhdistettävyys. Nämä teemat edustavat murrosta totutussa systeemissä. Muutos voidaan nähdä joko uhkana – tai mahdollisuutena johon tulee tarttua. Porschen visiossa tulevaisuuden urheiluautosta fyysinen auto onkin osa kokonaisvaltaista kokemusta, jossa Porsche-omistajan elämäntyyliä saumattomasti tukevat uudenlaiset palvelut ja teknologiat ovat keskeisessä roolissa. Tämän johdosta uusien teknologioiden ja liiketoimintamallien merkitys kasvaa. Porsche rakentaa parhaillaan ekosysteemiä kumppaniverkostoineen tunnistaakseen, ymmärtääkseen, ja testatakseen näitä teknologioita sekä liiketoimintamalleja. Suomessa järjestettävä startup- ja teknologiatapahtuma Slush tarjoaa oivallisen alustan tämän ekosysteemin kasvattamiseen. Porsche saapuukin Slushiin Helsinkiin tällä viikolla tapaamaan potentiaalisten kumppanien kanssa ja haastamaan mukaan Porschen missioon – luomaan tulevaisuuden urheiluautoa.

Yhteistyö voi alkaa jo Slushissa jos sopiva kumppani löytyy

Porschen osastolla nähdään sekä Porschen että kutsuttujen startupien pitchejä torstain ja perjantain aikana. Tavoitteena Porschella on löytää uusia yhteistyökumppaneita ja tarjota ikkuna perinteikkään urheiluautomerkin onnistumisiin, haasteisiin ja epäonnistumisiin digitalisaation tiellä. Jos sopivia kumppaneita löytyy, voi yhteistyö Porschen kanssa alkaa jo Slushissa. Ohjelmassa on mielenkiintoisia puheenvuoroja huippuosaajilta: esimerkiksi Porschen Design-osaston esitys Mission E -konseptiauton käyttöliittymän suunnittelusta virtuaaliesittelyineen kannattaa jokaisen UI/UX-suunnittelusta tai urheiluautoista kiinnostuneen kokea.

Porschen digitaalinen muskeli mukana

2016 perustettu Porsche AG:n tytäryhtiö Porsche Digital on syntynyt merkin digitaalisten kyvykkyyksien kehittäjäksi, jonka toiminnan keskiössä on teemoja kuten Connectivity, Smart Mobility ja Autonomous Driving. Porsche Digitalia johtaa teknologiavisionääri Thilo Koslowski, joka ennen Porschea toimi Gartner-konsulttiyhtiön johtotehtävissä – neuvoen autoalan suuryrityksiä hyödyntämään teknologian ja internetin mahdollisuuksia liiketoiminnassaan. Porsche Digitalin pääkonttori on Ludwigsburgissa Saksassa, jonka lisäksi toimistot löytyvät sekä Berliinistä että Kalifornian Piilaaksosta. Porsche Digital on vastuussa uusien tuote- ja palvelukonseptien kehittämisestä, joissa fyysinen auto yhdistyy saumattomasti Porsche-elämäntyyliin.

Julkaistu: 29.11.2017