Tuulilasi

Opelin markkinaosuus kasvoi uuden maahantuojan hallinnassa


LänsiAuton maahantuoma Opel paransi markkinaosuuttaan Suomessa ensimmäisen vuosipuoliskon aikana. Merkin markkinaosuus oli tammi-kesäkuussa 5,5 %, kun se edellisen vuosipuoliskon aikana heinä-joulukuussa oli 4,6 prosenttia ja vuonna 2018 kokonaisuudessaan 5,3 prosenttia.

Opelin myyntijohtajalla Janne Kilapalla on selkeä käsitys siitä, miksi Opelin markkinaosuus on kasvu-uralla.

”Olemme tehneet markkinoiden merkittävimmän mallistouudistuksen: tarjoamme asiakkaillemme selkeämmän ja paremmin varustellun malliston erittäin kilpailukykyiseen hintaan - kolmen vuoden tehdastakuulla. Erityisesti uudet, täydellisesti varustellut Executive-mallit ovat käyneet hyvin kaupaksi; myös työsuhdeautoilijoille”, Kilappa kertoo.

Opel panostaa työsuhdeautoilijoiden lisäksi voimakkaasti myös yksityiskauppaan. Uusin esimerkki tästä on vasta julkistettu, ALD Automotiven kanssa toteutettu Opel Yksityisleasing, jonka myötä yksityisasiakkaatkin voivat hankkia uuden auton ilman lainarahaa. Kiinteä kuukausierä sisältää kaikki auton käyttöön liittyvät kustannukset ja palvelut polttoainekuluja, pesuja ja vakuutuksia lukuun ottamatta.

”Liikkuminen ja autoilu muuttuvat palvelumuotoiseksi – ja Opel Yksityisleasing on markkinoiden kilpailukykyisin ratkaisu yksityisautoiluun. Esimerkiksi huomattavan tilava Insignia Executive 200 nahkaverhoilulla ja LED Matrix –valoilla on saatavissa alle 500 eurolla kuukaudessa”, Kilappa sanoo.

Julkaistu: 4.7.2019