Tuulilasi

Opel lähtee rättisulkeisiin

Opel lähtee rättisulkeisiin

Opel värittää mallistoaan Cascada-avomallilla.
Teksti Timo Suomala
Kuvat Opel
Mainos

Nimi on uusi, katon toteutus perinteinen.

Koeajoauton lisävarusteistuimissa oli runsaat säätömahdollisuudet, ja ne tarjosivat hyvin tukea. Pitkä kuljettaja toivoisi mahdollisuutta laskea istuimia aavistuksen alemmas, jolloin tuulilasin yläkarmi ei kummittelisi näkökentässä. Myös pitkälle eteen laskevat A-pilarit rajaavat näkyvyyttä.

Takapenkkien muotoilu on tukeva, mutta tilat loppuvat kesken erityisesti katto suljettuna.

Ryhdikkäästi palauttavaa ohjausta ei voi luonnehtia urheilulliseksi, mutta se tarjoaa riittävän tunnon. Alusta on mukavuuspainotteinen, ja kuusivaihteisen manuaalilaatikon toiminta moitteetonta. Uusi 1,6-litrainen turbomoottori liikuttaa Cascadaa hyvin. Vaikka tehoa on 170 hv, kuljettaja jää kaipaamaan avoauton imagoon sopivaa tuhdimpaa voimantunnetta.

Kangaskaton taittaminen alas sujuu riittävän nopeasti. Katto kiinni ajettaessa matkustamo on avoautoksi erityisen hiljainen.

Julkaistu: 23.4.2013