Tuulilasi

Nokian Renkaat uudistaa brändinsä



Nokian Renkaat uudistaa brändinsä

Nokian Renkaat uudistaa brändiään vastaamaan muuttuvia kuluttajatarpeita sekä luomaan vetovoimaa strategisilla kasvualueilla.
Kuvat Nokian Renkaat

Uudistunut brändi ilmentää yhtiön pitkää historiaa, vastuullista toimintaa ja pohjoismaisia arvoja. Nokian Renkaiden toiminnan ytimessä on lupaus tarjota mielenrauhaa – kaikissa olosuhteissa.

Maailman pohjoisimman rengasvalmistajan tuotemerkkiin on aina liitetty korkea laatu ja turvallisuus, joita kunnioitetaan myös uudistuneessa brändissä. Alansa vastuullisimpien yritysten joukkoon noteeratun yhtiön brändi kuvastaa entistä vahvemmin pohjoismaisesta arvopohjasta nousevaa välittävää ja vastuullista asennetta elämään.

”Pohjoismaisena yrityksenä meille on luontaista huolehtia ihmisistä ja ympäristöstä. Haluamme olla vaativan kuluttajan valinta, joka hakee ostopäätöksissään kokonaisvaltaista mielenrauhaa valitsemalla markkinoiden edistyksellisintä teknologiaa ja turvallisuutta sekä sellaisia brändejä, jotka kantavat liiketoiminnassaan vastuuta ympäröivästä maailmasta ja sen tulevaisuudesta”, sanoo Nokian Renkaiden toimitusjohtaja Hille Korhonen.

Uudistus tukee globaalia kasvua                                                                                                       

Brändipäivitys vahvistaa Nokian Renkaiden vetovoimaisuutta erityisesti yhtiön kasvumarkkinoilla Pohjois-Amerikassa ja Keski-Euroopassa, missä yhtiö tavoittelee kannattavaa kasvua myös perinteisten talvirengasmarkkinoiden ulkopuolella.

”Nokian Renkaat on erittäin vahva toimija erityisesti talvirenkaissa ja aiomme olla sellainen jatkossakin. Vahvat juuremme pohjoismaisena rengasvalmistajana ja haastavien olosuhteiden edelläkävijänä mahdollistavat menestyksekkään laajentumisen myös muihin segmentteihin, kuten kesä- ja all-season-renkaisiin. Uusi, kokonaisvaltaista mielenrauhaa korostava brändi tukee yhtiömme kasvua tässä mielessä erinomaisesti”, Korhonen toteaa.

Moderni brändi-ilme kunnioittaa Nokian Renkaiden pitkää historiaa

Uudistettu brändi-ilme ammentaa inspiraatiota pohjoismaisen designin pelkistetystä estetiikasta. Värimaailmaltaan seesteinen brändi-ilme korostaa luonnollisia, pehmeitä sävyjä, ja tuttu koivunvihreä säilyy väripaletissa jatkossakin. Aidon renkaan mittasuhteista pelkistetty pyöreä muoto toistuu graafisena elementtinä kautta linjan.

”Näin yhtiömme juhlavuotena kunnioitamme 120-vuotista historiaamme ammentamalla graafisessa suunnittelussa inspiraatiota jo 1800-luvun puolella käytetystä alkuperäisestä kirjasintyypistä”, kertoo markkinointi- ja viestintäjohtaja Antti-Jussi Tähtinen

Uudistunut brändi-ilme otetaan asteittain käyttöön kevään 2018 aikana.

Julkaistu: 6.3.2018