Tuulilasi

Nettikauppa aloitettiin uutuusmallilla – Volvon kaikki mallit verkkokauppaan

Nettikauppa aloitettiin uutuusmallilla – Volvon kaikki mallit verkkokauppaan

Volvo myi xc90-mallin erikoiserän loppuun viime elokuussa.
Teksti TL-verkkotoimitus
Kuvat Volvo
Mainos

1 927 yksilöidysti numeroitua autoa juhlistivat Volvon perustamisvuotta, ja erikoismallin pystyi tilaamaan Volvon verkkosivujen kautta.

Seuraavaksi kiinalaisomistuksessa oleva ruotsalaismerkki aikoo lisätä mallien myyntiä netissä.

Uuden markkinointisuunnitelman mukaan Volvon uusien mallien myynti viedään osittain verkkokauppaan ja digitaalista markkinointia lisätään.

"Suunnitelma on tarjota koko mallisto kaikilla markkinoilla digitaalisesti", sanoo Volvon myyntijohtaja Alain Visser Reutersille.

Jälleenmyyjistä ei kuitenkaan aiota luopua.

"Jos sanot sanan e-kauppa, niin myyjät hermostuvat", Visser toteaa.

"Myyntiverkosto on tulevaisuudessa edelleen tarpeellinen."

Tämä johtuu siitä, että netissäkin myydyt autot toimitetaan asiakkaille liikkeen kautta.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.  

Julkaistu: 16.12.2014