Micran myyntimenestys olikin silmänlumetta

Micran myyntimenestys olikin silmänlumetta
Micran myynti oli kasvanut edellisvuoden maaliskuuhun verrattuna huimalla 980 prosentilla, joka tarkoittaa 390 myytyä autoa maaliskuussa. Rekisteröintitilastot eivät kuitenkaan kerro, mihin käyttöön autot menevät.
Tilaston takaa paljastuikin, että yksityiskäyttöön näistä Microista meni vain 48 prosenttia. 32 prosenttia meni vuokraamokäyttöön ja loput 20 prosenttia menivät Nissanin myyntivarastoon.
Nissanilla oli käynnissä maaliskuussa erikoiskampanja, jonka takia autoja meni kaupaksi yllättävänkin paljon. Nissan tarvitsi paljon autoja esittelykäyttöön sekä huollon sijaisautoksi, mikä selittää suuren määrän myyntivarastoautoja.
Nykykoppaisen Nissan Micran myyntimäärät eivät ole olleet luokkansa kärkipäässä, joten yksittäinen menestys on kunnioitettava saavutus.
Aiheesta uutisoi Kauppalehti.
Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.