Tuulilasi

Mercedes-Benz kaappasi jälleen ykköstilan mainetutkimuksessa


Mercedes-Benzin maine kantoi jälleen ykkössijalle Kantar TNS:n asiakastutkimuksessa.
Kuvat Mercedes

Mercedes-Benzin asema on Suomessa edelleenkin varsin vahva eri automerkkien joukossa, todistaa tuore Kantar TNS:n Automerkkien maine -tutkimus. Kantar on selvittänyt suomalaisten suhdetta eri automerkkeihin vuodesta 2013 lähtien.

Tänä vuonna Mercedes-Benzin indeksiluku maan maineikkaimpana automerkkinä on 90 eli kaikkien aikojen korkein. Seuraaviksi tulevat Porsche (87), Toyota (85), Lexus (81) ja BMW (79).

Tutkimus määrittää automerkin aseman suomalaisten ajatuksissa. Hyvämaineisia autoja myydään helpommin ja muita enemmän, vaikka se ei yksin ratkaisekaan ostopäätöstä.

Julkaistu: 7.9.2018