Tuulilasi

Mercedes-Benz saksalaisten premium-merkkien ykkönen huhtikuussa



Mercedes-Benz saksalaisten premium-merkkien ykkönen huhtikuussa

Mercedes-Benzin hyvä vauhti jatkui huhtikuun henkilöautomyynnissä, kun autoja toimitettiin asiakkaille 540 kappaletta. Mercedesin markkinaosuus oli 4,9 prosenttia eli selvästi korkein saksalaisista premium-merkeistä.
Kuvat Mercedes

BMW on jäänyt kumulatiivisesti jälkeen 337 autoa. Uudessakaupungissa valmistettavan GLC:n kysyntä on noussut tänä vuonna 28 prosenttia 316 autoon.  

Mercedes-Benz on neljän kuukauden jälkeen maan 6. suosituin henkilöautomerkki yritysmyynnissä.  Neljässä kuukaudessa on ensirekisteröity yrityskäyttöön 692 uutta Mercedes-Benziä. Tämä on 25,1 prosenttia enemmän kuin 553 yrityskäyttöön ensirekisteröityä autoa alkuvuonna 2017. Mercedes-Benzin osuus yritysmyynnistä on 6,7 prosenttia. C-sarjan suosio yrityskäytössä on kasvanut 65,7 ja GLC:n 50,8 prosenttia tämän vuoden aikana.

Mercedes-Benz johtaa vakaasti kotimaista taksimyyntiä 212 autolla ja 30,1 prosentin osuudella neljän kuukauden jälkeen. Mercedes-Benzin osuus on kasvanut 5 %. Huhtikuussa takseja ensirekisteröitiin kaikkiaan 185 kappaletta eli hieman aikaisempaa vähemmän. Maan suosituin taksiautomalli on yhä Mercedesin E-sarja 129 kappaleen myynnillä ja 18,3 prosentin osuudella. Neljänneksi kysytyin taksimalli on Sprinter 43 kappaleen menekillä. Molemmat ovat omien luokkiensa markkinajohtajia. Vito löytyy taksikaupan sijalta 11 (25 kpl).

Mercedes-Benz on myös katsotuin automerkki ja Mercedes-Benzin C-sarja haetuin automalli, kun suomalaiset autonostajat etsivät tietoa käytetyistä autoista nettihakujen kautta, Iltalehti kertoo. Alma Median Autotalli.com-palvelussa vuonna 2017 kaksi katsotuinta automallia olivat Mercedes-Benzin C- ja E-sarjat ennen muita saksalaisia automalleja sekä Volvoa.

Julkaistu: 7.5.2018