Tuulilasi

Mercedes-Benz premium-merkkien ykkönen maaliskuussa



Mercedes-Benz premium-merkkien ykkönen maaliskuussa

Mercedes-Benz teki vahvaa tulosta maaliskuussa. Mercedesin markkinaosuus oli ainoana premium-automerkkinä lähes 5 prosentin lukemissa. Maaliskuussa rekisteröitiin 554 uutta Mercedes-Benz henkilöautoa, jolla saavutettiin 8. eniten rekisteröidyn merkin sija.
Kuvat Mercedes

Kahdentoista viimeksi kuluneen kuukauden saksalaisten premium-merkkien markkinaosuudet Suomessa ovat: Mercedes-Benz 5,34 %, Audi 4,77 % ja BMW 4.26 %. Mercedes-Benzin yritysmyynti on yli neljänneksen kasvussa

Mercedes-Benz on vuoden ensimmäisen neljänneksen jälkeen maan 7. suosituin henkilöautomerkki yritysmyynnissä.  Kolmessa kuukaudessa on ensirekisteröity yrityskäyttöön 532 uutta Mercedes-Benziä. Tämä on 26,4 prosenttia enemmän kuin 421 yrityskäyttöön ensirekisteröityä autoa alkuvuonna 2017. Mercedes-Benzin osuus yritysmyynnistä on 6,7 prosenttia (2017: 5,9 %).

Tähtikeulaiset taksit komeilevat edelleen paalupaikalla

Mercedes-Benz on säilyttänyt suosionsa maan eniten taksikäyttöön rekisteröitynä automerkkinä. Vaikka koko maan taksimyynnissä ollaan toistaiseksi viime vuotta jäljessä, Mercedes-Benzin markkinaosuus on yhä suurin eli 29,6 prosenttia yhteensä 154 myydyllä autolla.

Tähtimerkin markkinaosuus on jopa vahvistunut 3,2 prosenttia alkuvuodesta 2017, vaikka kappalemääräinen myynti on laskenut. Maan suosituin taksiautomalli on yhä Mercedesin E-sarja 100 kappaleen myynnillä ja 19,2 prosentin osuudella. Ero toiseksi suosituimpaan malliin Volvo V90:een on peräti 60 kappaletta. Neljänneksi kysytyin taksimalli on Sprinter 37 kappaleen menekillään.

Julkaistu: 5.4.2018