Autot ja liikenne
Tuulilasi

Mercedeksen B-sarjan myynti romahti – minivanin tilalle SUV?

Mercedeksen B-sarjan myynti romahti – minivanin tilalle SUV?

Mercedez-Benzin B-sarjan myynti on laskenut Euroopassa jo vuosia. Vielä 2012 B-sarjaa myytiin 120 000, viime vuonna enää 62 000. Mercedeksen myyntijohtajan Britta Seegerin mukaan Mercedes aikoo silti tehdä uuden B-sarjalaisen. Mutta se saattaa muuttaa muotoaan.
Kuvat Mercedes
Mainos

Seegerin mukaan Mercedes-perheessä on edelleen tilaa B-sarjan kompaktille minivanille.  

”B-sarja on edelleen osa lupaavasti kasvavaa segmenttiä, joten me tulemme korvaamaan nykyisen uudella mallilla. Erityisesti Kiinassa, mutta muuallakin seitsenpaikkaiset autot ovat suosiossa. Aiomme siis vastata kysyntään. Onko se sitten minivan vai SUV, sitä teidän pitää vielä odottaa”, Seeger sanoo.

Mercedes palasi premium-autojen myyntiykköseksi 2016 ja vahvisti ykköstilaansa 2017. Seeger kertoo, miten nousu onnistui.

“Olemme hyvin luottavaisia sen suhteen, että pystymme jatkossakin tarjoamaan kuluttajille parhaat vastaukset tekemään oikeita valintoja. Vuonna 2011 olimme kaukana kärjestä kolmantena premium-autojen myynnissä. Silloin asetimme tavoitteen olla ykkösenä vuonna 2020. Se vaati valtavasti töitä, mutta löysimme oikeat lääkkeet ja saavutimme tavoitteen kirkkaasti etuajassa.”

Mercedes on vahvasti mukana myös uusien teknologioiden kehityksessä, kuten autonomian.

”Seuraava S-sarja tulee tarjoamaan 3-tason autonomiset ominaisuudet. Me tuomme uusia teknologioita autoihimme heti kun ne ovat valmiita ja sopivat tuleviin autoihimme. Esittelimme esimerkiksi uuden MBUX-käyttöjärjestelmän uudessa A-sarjassa, koska se sopi täydellisesti tuon auton kuluttajaprofiiliin, myöhemmin tuomme sen kaikkiin malleihimme”, Seeger sanoo.

Julkaistu: 13.3.2018