Tuulilasi

Mercedekseltä lisää lataushybridejä


Mercedes-Benz laajentaa plug-in-ladattavien hybridien mallistoaan Frankfurtin autonäyttelyssä, jossa esitellään pistokehybridiversiot A- ja B-luokan kompaktimalleista.
Kuvat Mercedes

EQ Power -teknologia takaa esimerkiksi A 250 e -mallille 1,4–1,5 litran keskikulutuksen ja 32–34 gramman CO2-päästöt kilometrillä. Mallin yhdistetty sähkönkulutus on 14,7–15 kWh/100 km. Vastaavat arvot B 250 e:ssä ovat: 1,4–1,6 l/100 km, 32–36 g/km ja 14,7–15,4 kWh/100 km. Molempien mallien hinnastot julkaistaan lokakuussa ja ensimmäiset asiakkaat saavat autonsa tammikuussa 2020.

EQ Power -teknologia takaa (WLPT-normin mukaan mitattuna) autoille 56 - 69 kilometrin sähköisen toimintamatkan. Sähkömoottorin suurin teho on 75 kW (102 hv) ja järjestelmän yhteisteho 160 kW (218 hv). Huippunopeus ajettaessa sähköllä on rajoitettu 140 kilometriin tunnissa. Polttomoottorilla ajettaessa huippunopeus on 235 – 240 km/h mallista riippuen. Tavaratila on käytännössä ennallaan hybriditeknologiasta huolimatta.

Mercedes-Benz aikoo esitellä Suomessa yli 20 uutta lataushybridiä ensi vuoden loppuun mennessä. Markkinoiden laajimmasta lataushybridimallistosta saadaan esimakua jo ensi viikolla Frankfurtin IAA-näyttelyssä, jossa maailman ensi-iltansa saavat uudet GLC 300 e ja GLE 350 de -mallit.

Muita uutuusmalleja ovat GLE Coupe ja GLE AMG 53 Coupe, uudet GLB ja GLB AMG 35 sekä smartin mallistossa uudistuneet sähköiset smart EQ fortwo Coupe/Cabrio sekä smart EQ forfour. Ensimmäistä kertaa autonäyttelyssä ovat esillä täyssähköinen tila-auto EQV sekä turvallisuustekninen tutkimusauto ESF 2019.

Julkaistu: 6.9.2019