
Uudistuksen myötä auto kävi muun muassa laihdutuskuurilla: paino tippui yli 100 kiloa edeltäjästä.
Luvassa on myös lisäuudistuksia. Mallistoon tuodaan kovakattoinen versio, siis monista avoautomalleista tuttu kokoon taittuva kova metallikatto.
Asian vahvisti uuden Mazda MX-5:n projektipäällikkö Nobuhiro Yamamoto australiaiselle Car Advicelle.
"Totta kai ymmärrämme, että moni MX-5-asiakas haluaa aukeavan kovan katon esimerkiksi huonon sään tai lisäturvallisuuden takia, joten aiomme tarjota tämän mahdollisuuden tulevaisuudessa. En kuitenkaan osaa nyt sanoa milloin", Yamamoto kertoi Goodwood Festival of Speed -tapahtumassa.
Turboa ei mallin uusimman, neljännen sukupolven pellin alla tulla näkemään.
"Turboa ei Mazda MX-5:een tule – ei koskaan, koskaan", Yamamoto toteaa.
"Emme laita turboa yksinkertaisesta syystä, koska teho ei ole tärkeää MX-5:lle. Tärkeää on käsiteltävyys, ketteryys ja tuntuma."
Lisää aiheesta:
Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.