Tuulilasi

Mazda 6 sai uutta ilmettä ja älykkään torque vectoring -järjestelmän



Mazda 6 sai uutta ilmettä ja älykkään torque vectoring -järjestelmän

Mazda on julkistanut mallivuoden 2017 Mazda 6 Sedan- ja SportWagon -mallit, jotka ovat saaneet useita merkittäviä uudistuksia.
Teksti Max Lange
Kuvat Mazda

Mazda tuo 6:n faeliftin yhteydessä markkinoille G-Vectoring Control -järjestelmän (GVC), joka parantaa alustan suorituskykyä moottorin kanssa. Se säätelee vääntömomenttia ohjausliikkeiden perusteella ja lisää tai vähentää tarvittaessa vääntömomenttia auton kulmissa. Vastaavaa järjestelmää ei ole tarjolla toistaiseksi muilla valmistajilla tässä luokassa.

Mallivuoden 2017 Mazda 6:n voimansiirtovalikoima sisältää kolme SKYACTIV-bensiinimoottoria: 145- ja 165-hevosvoimaiset SKYACTIV-G 2.0 moottorit ja 192-hevosvoimaisen SKYACTIV-G 2.5 -moottorin. Sen lisäksi moottoripaletti kattaa kaksi dieselmoottoria: 150 ja 175-hevosvoimaiset SKYACTIV-D 2.2 -padat.

Yhteispaineruiskutusta hyödyntävä SKYACTIV-D 2.2 -dieselmoottori sisältää kolme uutta järjestelmää, jotka parantavat moottorin vastetta ja vaimentavat moottorin ääntä.

Moottorin hiljaisuutta täydentää monipuolinen äänieristys korirakenteissa. Autossa on entistä paremmat ovitiivisteet, pienemmät paneelien välit ja alustaan, tavaratilaan, kattoverhoiluun ja oviin on lisätty uudet äänieristysmateriaalit. Laminoidut etusivuikkunat vaimentavat tuulimelua.

Mazda 6:n Ohjauspyörä on muotoiltu uusiksi, ja ADD-heijastusnäytön tarkkuus on aiempaa parempi. Lisäksi mittaristossa on uusi 4,6-tuumainen värillinen TFT LCD –monitoiminäyttö. Saatavilla on myös uusi Machine Grey -koriväri.  

Uudistunut mallisto tulee myyntiin Euroopassa tulevana syksynä.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Julkaistu: 10.8.2016