
Saman segmentin autoja on paljon, mutta Lexus uskoo UX:n haastavan vahvasti Euroopan markkinoita tässä kokoluokassa dominoivat BMW X1:n ja Mercedes GLA:n.
”Me tajusimme, että ihan perusmallin crossover ei olisi kovin jännittävä, niinpä halusimme tehdä siitä urheilullisemman ajo-ominaisuuksiltaan. Teimme pienen risteytyksen, johon halusimme hatchbackin ajotuntuman ja suorituskyvyn”, kertoo Lexuksen UX-mallin pääinsinööri Chika Kako.
Premium-luokan kompakteja SUV:eja myytiin viime vuonna Euroopassa 465 000, myynti kasvoi 24 %.
UX:n myynti alkaa Euroopassa syksyllä. Myynti alkaa Venäjällä ja Itä-Euroopassa, vasta ensi vuoden alussa on Länsi-Euroopan vuoro.
UX on ensimmäinen Lexus, mihin laitetaan uusi 2,0-litrainen bensiinimoottori. Lexuksen neljännen sukupolven hybridin kanssa siitä lohkeaa 176 hevosvoimaa. Viime vuonna Lexuksen Länsi-Euroopan myynnistä peräti 98 % oli hybridejä. Auto on saatavilla etuvetoisena tai nelivedolla.