Tuulilasi

Lexus ja Infiniti yrittävät vallata asemansa takaisin Yhdysvalloissa

Lexus ja Infiniti yrittävät vallata asemansa takaisin Yhdysvalloissa

Lexus ja Infiniti olivat näyttävästi esillä Detroitin autonäyttelyssä. Molemmilla on pyrkimys käyttää tilaisuutensa hyväksi ja haastaa Yhdysvaltain markkinoilla suuret saksalaismerkit BMW, Mercedes ja Audi.
Kuvat Lexus
Mainos

Audi ja Mercedes ovat kasvattaneet myyntiään Yhdysvalloissa, paikallinen Tesla on myös merkittävä peluri automarkkinoilla. Japanilaiset luksusbrändit yrittävät silti tunkea markkinoille.

Lexus ja Infiniti tulivat Yhdysvaltoihin jo 1980-luvulla, silloin ne käyttivät hyväkseen Audin laatuongelmia ja paikallisten johtavien luksusbrändien Cadillacin ja Lincolnin innovaatiovajetta. Mutta nyt koko Yhdysvaltain luksusbrändien markkinarakenne on muuttunut.

Taistellakseen itsensä takaisin kärkeen, Lexus esitteli Detroitissa LF-1 Limitless -konsepti-SUV:n. Se oli merkki siitä, että Lexus aikoo tuoda markkinoille enemmän SUV:eja sedanien sijaan.

“Me emme halua olla kilpa-autobrändi emmekä hiljaisen ja tasaisen sunnuntaiajelemisen brändi. haluamme olla brändi, joka luo emotionaalisen suhteen asiakkaisiinsa”, kertoo Lexuksen USA:n markkinoinnin varajohtaja Cooper Ericksen.

Viime vuonna Lexuksen myynti Yhdysvalloissa laski 7,6 %. Nissan Motorin luksusbrändin Infinitin myynti puolestaan laski vielä enemmän, 11 %.

Infiniti esitteli Detroitissa uuden sedan-konseptiautonsa, jossa on erittäin tehokas bensiinimoottori. Vaikka prototyyppi ei ole sähköinen, sen muotoilu saattaa houkutella asiakkaita, jotka harkitsevat Teslan Model S:n hankkimista.

”Emme halua ottaa mallia Teslasta millään tavalla, me emme näe luksusta samasta näkökulmasta”, sanoi Infinitin pääsuunnittelija Karim Habib.

Julkaistu: 20.1.2018