Tuulilasi

Koeajossa uusi Toyota Corolla

Koeajossa uusi Toyota Corolla

Kasvaneet mitat tuntuvat uuden Toyota Corollan ohjaamon tiloissa. Ergonomia on kunnossa ja kuskin paikalla löytää hyvän ajoasennon, ja peruspenkki on miellyttävän ryhdikäs. Kojetaulu antaa selkeän vaikutelman ja sen muotoilu sekä materiaalit näyttävät miellyttäviltä.
Teksti Timo Suomala
Mainos

Takamatkustajat nauttivat reunapaikoilla erittäin hyvistä jalkatiloista. Pääntila riittää normaaliin istuma-asentoon.

Corollan kevyt ohjaus onnistuu miellyttämään, vaikka sen keskialue on tunnoton. Kaupunkikurvailu sujuu vaivattomasti ja maantiellä säilytetään riittävä tarkkuus.

Dieselmoottorissa jää kaipaamaan reilumpaa vääntöä. Vaihdetta joutuu hämmentämään aktiivisesti, jotta kierrokset säilyvät noin kahden tuhannen tuntumassa. Diesel on myös äänekäs, sen ääni on taustalla koko ajan muuten melko hiljaisessa ohjaamossa. Jos melu haittaa, kannattaa valita 1,6-litrainen bensamoottori, joka jätti tasapainoisemman vaikutelman.

Myös ajossa bensakone tuntui paremmalta. Dieseliä pienempää vääntöä ei huomaa ja ajaminen on joustavampaa.

Lue uuden Toyota Corollan perusteellinen koeajo Tuulilasin 22.8. ilmestyvästä numerosta.

Julkaistu: 13.8.2013