
Konseptimalli on tehty vastaamaan GT4-luokan luokitussääntöihin, ja se näyttää saavutettavissa olevan mahdollisuuden yksityistalleille. Tämä puolestaan tukee Toyotan maailmanlaajuista sitoutumista autourheilun mahdollistamiseen myös ruohonjuuritasolle.
Toyota GR Supra on itsessään loistava lähtökohta GT4-kilpurille. Sen täydellisessä tasapainossa oleva alusta, kaksipaikkainen ohjaamo, erittäin vääntöjäykkä ja kevyt kori, takaveto sekä matalapainopiste yhdistyvät yhdeksi kokonaisuudeksi. Suhteellisen lyhyen akselivälin ja leveän raidevälin suhdeluku (1,55) takaa erinomaisen ajovakauden sekä ketterän käsiteltävyyden – kumpikin erittäin olennaisia ominaisuuksia GT4-luokassa. Luokan säännöt nimittäin edellyttävät autojen massan täsmäyttämistä (massan lisääminen / vähentäminen moottoritehon funktiona) tasavertaisen kilpailun varmistamiseksi.
TOYOTA GAZOO Racingin kehittämän konseptimallin tunnistaa välittömästi GR Supraksi. Lähtökohdan matalan lihaksikas muoto säilyy, mutta auto on matalampi ja sen pituus kasvaa. Etu- ja takailmanohjaimet parantavat aerodynamiikkaa sekä ilmanvastusta vähentäen että downforcea lisäten. Sekä edessä että takana ilmanohjaimet on valmistettu hiilikuidulla vahvistetuista luonnonmateriaaleista. Alkuperäiset kevytmetallivanteet ovat saaneet väistyä OZ 11 x 18” kisavanteiden tieltä. Pyöräntuenta on peruskonstruktioltaan ennallaan, mutta jouset, iskunvaimentimet sekä kallistuksenvakaajat ovat kilpailuspeksien mukaiset. Jarrut on päivitetty Brembon kisajarruihin.
Konepellin alla konseptimallissakin on 3.0-litrainen suora kuusisylinterinen moottori, jonka hengitystä avustetaan yhdellä twin-scroll –tyyppisellä pakokaasuahtimella. Moottorin jatkeena on automaattivaihteisto. Suorituskykyä on lisätty mm. uudella moottorinohjauksen ohjelmistolla. Myös vetoakselit sekä tasauspyörästön aktiivinen lukko ovat kilpailuspeksien mukaan toteutettuja.
Riisuttu ohjaamo on varustettu erittäin jäykillä turvakaarilla, FIA-standardin mukaisella palonsammuttimella sekä OMP:n valmistamalla istuimella. Konseptimalli on varustettu myös kilpailuluokituksen mukaisella polttoainesäiliöllä ja polttoaineen pikatäyttömahdollisuudella.
GT4-luokka on yksi maailman nopeiten kasvavista autourheiluluokista, jonka kansainvälisiä ja kansallisia kilpailuja järjestetään niin Euroopassa, Pohjois-Amerikassa, Aasiassa kuin Oseanian alueella. Vuonna 2006 perustettu kilpailuluokka on FIA:n alainen, ja se on suunnattu kustannustehokkaaksi kilpasarjaksi niin ammattilais- kuin harrastajakuljettajille tarjoten hyvän mahdollisuuden siirtyä askeleen ylöspäin GT3-luokkaan.
TOYOTA GAZOO Racing arvioi konseptimallin saaman kiinnostuksen perusteella, jatketaanko Supra GT4 Concept –mallin jatkokehittämistä.
Supra-fanit ympäri Eurooppaa ovat ottaneet uuden Toyota GR Supran innokkaasti vastaan. Koko vuoden 2019 tuotanto on jo varattu maittain vastaamaan tätä kysyntää. Maakohtaiset tuotantomäärät vaihtelevat luonnollisesti maittain, ja Suomi tulee saamaan oman osansa kesäkuusta lähtien.