Tuulilasi

Katso kuvat - tässä on uusi Toyota Hilux pickup

Katso kuvat - tässä on uusi Toyota Hilux pickup
Uudistuvassa Toyota Hiluxissa on uusi design, uusi 2.8-litrainen moottori, uudet varusteet sekä hienosäädetyt ominaisuudet. Uudistus tähtää ennen kaikkea Euroopassa jatkuvasti suosiotaan kasvattavaan pick-up -autojen kaksoisrooliin, jossa sama auto toimii päivisin työkaluna ja vapaa-aikana hyvin varusteltuna perheautona.

Hiluxin yli tuhannen kilon kantavuus ja 3,5 tonnin vetomassa jarrulliselle perävaunulle on saatavilla kumpaankin Suomeen tuotavaan korimalliin (Extra Cab sekä Double Cab).

Hiluxin keulan ilme on nyt täysin uudistettu rohkeasti muotoilluilla etumaskilla ja etupuskurilla. Uutta ilmettä täydentävät saatavilla olevat uudet LED-valot niin edessä kuin takana, uudet 18” vannemallit sekä nippu uusia ulkovärejä.

Päivitetyistä sisätiloista löytyy mm. uudenlainen mittaristo ja uusi 8-tuumainen mediakeskuksen kosketusnäyttö, jota on höystetty painikkeilla kapasitiivisten hipaisunäppäinten sijaan. Se helpottaa mediakeskuksen käyttöä kaikissa ajo-olosuhteissa. Päivitetty multimediajärjestelmä on aiempaa nopeampi ja intuitiivinen käyttää sekä sisältää Apple CarPlay®- ja Android Auto™ -toiminnot.

Saatavilla on liuta varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n CLARi-Fi -teknologialla.

Runsailla lavavarusteilla voidaan toteuttaa yksilöllisiä ratkaisuja erilaisiin kuljetustarpeisiin.

Voimalinjat

Uuden Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2,8-litraisen, 204 hevosvoimaa kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2,4-litraisen rinnalle. Uusi moottori kehittää 500 Nm huippuväännön, mikä siivittää Hiluxin 0 - 100 km/h kiihtyvyyden 10,0 s aikaan.

Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja kuusivaihteisen käsivalintaisen vaihteiston lisäksi kuusivaihteinen automaattivaihteisto on jatkossa saatavilla kummankin korimallin yhteyteen.

Ajamisen dynamiikkaa

Hiluxin uudistuksen yhteydessä tavoitteena oli säilyttää auton maastoajo-ominaisuudet ja lisätä entisestään mukavuutta maantieajoon. Ensiksi mainittujen ominaisuuksien varmistamiseksi Hilux on edelleen jäykälle erillisrungolle rakennettu luja tuote, joka kestää maasto-ajon vaativat olosuhteet.

Mukavuutta ja ajo-ominaisuuksia on parannettu niin ohjausta kuin jousitusta hienosäätämällä. Jousitus on kokenut muutoksia mm. takalehtijousien uuden toteutustavan ja iskunvaimennuksen hienosäädön kautta niin edessä kuin takana. Joutokäyntinopeuden madaltaminen (850 -> 680 rpm) helpottaa entisestään ryömintäajoa vaihteiston hitaalla alueella, ajonvakautusjärjestelmää on päivitetty ja kuljettajalla on käytettävissään pyörien kääntökulmanäyttö.

Uudistunut Toyota Hilux saapuu Eurooppaan ja Suomeen loppusyksystä 2020.

Julkaistu: 4.6.2020
3 kommenttia