Tuulilasi

Hyundai tuo luksusbrändinsä Genesiksen Eurooppaan

3


Hyundai tuo luksusbrändinsä Genesiksen Eurooppaan

Hyundai tuo luksusbrändinsä Genesiksen Eurooppaan vuonna 2020. Päämarkkina-alue tulee yhtiön mukaan olemaan Iso-Britannia.

Genesiksen brändi perustettiin vuonna 2016, se keskittyi Yhdysvaltain ja Aasian markkinoille. Jo tuolloin odoteltiin, koska se saapuisi myös Eurooppaan.

Itse asiassa Iso-Britanniassa myytiin Hyundai Genesis -nimistä mallia jo 2016, sen oli tarkoitus olla kilpailija Audin A6:lle. Kahdessa vuodessa sitä myytiin kuitenkin vain 50 kappaletta ja se vedettiinkin pois markkinoilta. Nyt on uuden yrityksen vuoro isommalla volyymilla.

”Tulemme Genesiksen kanssa Euroopan markkinoille kahden vuoden sisällä. Keskitymme pääosin Iso-Britannian markkinoille”, sanoo Genesiksen johtaja Manfred Fitzgerald.

Genesis aikoo tuoda Eurooppaan koko mallistonsa.

“Vaikka SUV:t GV80 ja GV70 tulevat olemaan keskiössä, tuomme koko mallistomme Eurooppaan. Kun brändi lanseerataan jonnekin, pitää sen sisältää koko portfolio. Kyse ei ole volyymista. Jos olisi, toisimme vain tiettyjä malleja tarjolle. Meille tässä on kyse Genesiksen brändin tunnettavuuden kasvattamisesta”, Fitzgerald sanoo.

Genesis on lanseeraamassa ensimmäisen täyssähköautonsa vuonna 2021. Yhtiö ei ole kovin innostunut hybrideistä, vaikka GV70:n ja GV 80:n hybridiversioista onkin liikkunut huhuja.

”Emme ole innostuneet hybriditeknologiasta, mutta toki tarkastelemme kaikkia vaihtoehtoja. Silti polttomoottoriautot ja täyssähköautot ovat suosikkivaihtoehtojamme tulevaisuudessa.”

Julkaistu: 18.5.2018