Tuulilasi

Hyundai nappasi Euroopan johtajan BMW:ltä



Hyundai nappasi Euroopan johtajan BMW:ltä

Hyundai on nimittänyt entisen BMW:n johtajan Andreas-Christoph Hofmannin uudeksi Euroopan markkinointijohtajakseen. Hofmann työskenteli BMW:llä 15 vuotta.
Kuvat Hyundai Press

Hofmann työskenteli viimeksi BMW:n ja Minin jälleenmyynnin kehitysjohtajana. Hän seuraa Hyundailla Jochen Senpgpiehliä, joka siirtyi VW:n markkinointijohtajaksi.

Hyundai haluaa ohittaa Toyotan ja Nissanin Euroopan eniten myyvänä aasialaisena autonvalmistajana.

”Road to 2021”-strategian mukaan Hyundai tuo Euroopan markkinoille seuraavan neljän vuoden aikana peräti 30 täysin uutta tai uudistettua automallia. Yksi niistä on täysin sähköinen SUV Hyundai Kona, joka esitellään ensi vuoden alussa.

54-vuotias Hofmann ottaa uuden tehtävänsä vastaan 1.11. Hänen vastuualueeseensa tulevat kuulumaan markkinointistrategia, brändistrategia ja digitaaliset palvelut. Hän tulee vastaamaan myös tuotannon suunnittelun peruslinjoista ja hinnoittelusta.

(Lähde: Automotive News)

Julkaistu: 21.9.2017