Tuulilasi

Hyundai haluaa tehdä entistä seksikkäämpiä autoja: "Seksikkäämpiä kuin Alfa Romeo"



Hyundai haluaa tehdä entistä seksikkäämpiä autoja: "Seksikkäämpiä kuin Alfa Romeo"

Hyundai Motorsin suunnittelujohtaja SangYup Lee ei halua Hyundain olevan vain brändi, jonka autot ovat hyvää vastinetta rahalle. Hän haluaa lisätä autoihin emotionaalisia elementtejä ja tehdä niistä yhtä seksikkäitä kuin Alfa Romeo.
Teksti Tuulilasin toimitus
Kuvat Hyundai

Hyundai onkin muuntautumassa perheautobrändistä persoonallisemmaksi. Tavoitteena on selkeä suunnittelupuolen muutos. Yksi esimerkki siitä oli Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa julkistettu konseptiauto Le Fil Rouge, Hyundai kutsui autoa tuolloin aistillisen urheilulliseksi.

”Jo ensi vuonna näemme Hyundailta aivan uutta aistikasta urheilullisuutta, Le Fil Rouge on indikaatio siitä, mitä meiltä on tulossa. Aiemmin jokaisen automme keula on näyttänyt samalta, kutsuimme sitä perheauto-lookiksi. Ensi vuonna tämä ajatusmalli muuttuu. Hyundain ilmeestä tulee kuin shakkinappulat; meillä on jatkossa kuningas, kuningatar, sotilas ja lähetti. Ne kaikki näyttävät erilaiselta, mutta yhdessä ne muodostavat toimivan tiimin”, Lee maalailee.

”Auto on ihmisille hyvin paljon tunneasia. Haluamme maksimoida sen tunnearvon. Esimerkiksi Alfa Romeo ja Maserati ovat hyvin seksikkäitä autoja. Volyymibrändeillä ei sellaisia autoja ole, mutta me haluamme jatkossa olla seksikkäämpiä kuin Alfa Romeo.”

”Haluan ehdottomasti, että pääsemme siihen tilanteeseen, kun ihmiset sanovat, että onpas Hyundailla seksikkään näköisiä autoja, jopa seksikkäämpiä kuin Alfa Romeolla. Se on viesti, jonka haluamme maailmalle kertoa”, Lee lupaa.

Julkaistu: 6.8.2018