Tuulilasi

Herbert Diessillä selkeä tavoite - VW:n on vallattava Pohjois-Amerikka

Herbert Diessillä selkeä tavoite - VW:n on vallattava Pohjois-Amerikka

Volkswagen Groupin uudella pääjohtajalla Herbert Diessillä on yksi tavoite yli muiden; saada VW kannattavaksi Yhdysvalloissa. Viimeksi siihen on pystytty pääjohtaja Ferdinand Piechin johdolla 2000-luvun alussa.
Kuvat All Over Press
Mainos

Diess tunnetaan miehenä, joka saa tavoitteensa maaliin. Maailman toiseksi suurin automarkkina-alue Yhydsvallat on tuottanut tappiota VW Groupille jo pitkään.

”Hän on jo osoittanut VW:n brändin uudelleenlinjauksissaan vakuuttavaa jälkeä. Hän pystyy viemään maaliin isojakin muutosprosesseja”, sanoi Diessin pomo VW Groupin hallintoneuvoston puheenjohtaja Hans Dieter Pötsch.

Brändijohtajana Diessin sitoutuminen juuri Pohjois-Amerikan markkinoihin on ollut horjumaton.

”Hän otti heti tuon alueen vakuuttavasti haltuunsa ja ymmärsi, mitä siellä on tehtävä. Hän otti sen henkilökohtaiseksi agendakseen. Olisi suuri yllätys, jos tuo asia nyt muuttuisi”, kertoi lähde VW:n sisäpiiristä Reutersille.

Diessin tavoitelistalla on nostaa VW:n markkinaosuus Yhdysvalloissa viiteen prosenttiin viime vuoden kahden sijaan.

”Uskomme, että se on mahdollista, mutta ei pikavauhdilla. Tämä on pikemminkin kymmenen vuoden projekti. Yhdysvallat on meille erittäin tärkeä”, Diess sanoo.

”Meillä on siellä ihan hyvä perusta olemassa. Tarkoitus on tehdä kaksi uutta autoa joka vuosi, jotka ovat nimen omaan Yhdysvaltain markkinoille räätälöityjä."

Ongelma on selkeä; VW Group on globalisti maailman suurin autonvalmistaja, mutta Yhdysvalloissa vasta sijalla kahdeksan.

Julkaistu: 16.4.2018