Tuulilasi

Cuprasta sähköversiot ennen Seatia



Cuprasta sähköversiot ennen Seatia

Seatin uusi brändi Cupra tulee olemaan teknologian keihäänkärkenä Seatille. Todennäköisesti Cupra saa hybridi- ja sähkömallit ennen Seatia.
Kuvat Seat

Seatin johtajan Luca de Meon mukaan korkeampi hinta mahdollistaa myös sähkömallit sekä muuta uutta teknologiaa.

”Olemme vaiheessa, missä autoihin pitää integroida paljon uutta teknologiaa, koska sitä on saatavilla. On uutta moottoriteknologiaa, liitettävyyttä, kuljettajaa avustavia järjestelmiä ja vaikka mitä”, de Meo sanoo Autocarille.

”Kovin edullisiin autoihin on hankala tuoda sitä teknologiaa. On helpompi laittaa sitä vaikkapa 20 000 – 30 000 euroa maksaviin autoihin kuin 10 000 euroa maksaviin. Kalliimmissa malleissa on enemmän tilaa uusille teknologioille. Me tulemme käyttämään Cupraa porttina uusille teknologioille, sitten ne valuvat sieltä alaspäin Seateihin.”

Sähköistyminen on edessä myös Seatilla ja Cupralla.

”Ensin tuomme Cupraan hybridit ja lataushybridit. Mietimme varmasti myös täyssähköisen auton tekemistä. Toki jatkamme myös polttomoottoriautojen tuotantoa, mutta on selvää, että sähköistyminen on tulevaisuutta, jo lähitulevaisuutta meillekin. Näemme sähköistymisen urheilullisuuden kautta”, sanoo Seatin suunnittelu ja kehitysjohtaja Matthias Rabe.

Julkaistu: 23.2.2018