Tuulilasi

Citroenin johtaja myöntää: ”Me kadotimme oikean polkumme”

1

Ranskalaisen Citroenin pääjohtaja Linda Jackson myöntää, että yhtiöllä oli aikoja, jolloin se erehtyi harhapoluille. Citroen yritti valmistaa valtavirtamalleja miettimättä sen enempää erottumista harmaasta massasta.
Kuvat Citroën

Jacksonin mukaan Citroen halusi liian pitkään olla kuten kaikki muutkin, mutta nyt yrityksessä on ymmärretty, että erottuminen joukosta on osa Citroenin DNA:ta ja resepti menestykseen.

”Haluan olla rehellinen, me kadotimme jossakin vaiheessa oikean tien”, Jackson sanoi Car Advicelle.

”Halusimme olla kuten kaikki muutkin, se oli meidän kaikkein huonoin aikakautemme yhtiönä. Nyt haluamme brändinä erottua joukosta, mikä tekee meistä menestyvän. Tulokset osoittavat, että olemme onnistuneet siinä.”

PSA Groupin sateenvarjon alla on viisi brändiä, Peugeot, Citroen, DS, Vauxhall ja Opel. Joukosta on hankala erottua. Jackson kuitenkin uskoo, että juuri Citroen on brändeistä rohkein.

”Viidestä PSA:n brändistä Citroen on se rohkein. En usko, että mikään muu brändi olisi voinut tehdä vaikkapa C5 Aircrossin erilaisine värivalikoimineen. Citroen on aina ollut luova ja rohkea valinnoissaan. Miettikää vaikkapa Andre Citroenia, joka aikoinaan mainosti Citroenia Eiffel-tornissa”, Jackson sanoo.

Julkaistu: 3.10.2018