Tuulilasi

Citroënin C4 Picasso uudistui täydellisesti – tämä on tuomiomme

Citroënin C4 Picasso uudistui täydellisesti – tämä on tuomiomme

Citroënin C4 Picasso on uudistunut edukseen. Edellismalliin verrattuna ajettavuus on muuttunut selvästi henkilöautomaisemmaksi.
Teksti Pasi Piironen
Kuvat Juha Juntto
Mainos

Sähkömekaaniseen ohjaukseen siirtyminen on sujunut Citroënilta luontevasti. Uusi ohjaus palauttaa ja keskittää moitteetta, ja on lisäksi tunnokas.

Picasso ei enää näytä perinteiseltä tila-autolta, mutta on vahvasti sellainen sisätiloiltaan. Takapenkin erillisistuimien ansiosta kyytiin mahtuu hyvin viisi aikuista, ja helposti muunneltava tavaratila vastaa kooltaan ylemmän keskiluokan farkkuja.

THP 156 -bensamoottori jaksaa kuljettaa autoa riittävällä kiihkeydellä, mutta kulutus nousee etenkin kaupungissa ja moottoritiellä korkeaksi. Mukavaa kyytiä arvostavien kannattaa valita 18-tuumaisia kiekkoja maltillisempi pyöräkoko.

Lue Citroën C4 Picasso 156 THP Exclusiven perusteellinen testi 14.11. ilmestyneestä numerosta 15/2013.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Julkaistu: 14.12.2013