Tuulilasi

Atecasta ensimmäinen Cupra



Atecasta ensimmäinen Cupra

Seat lanseeraa uuden automerkin – Cupran – jolla on oma identiteetti. Uusi automerkki esiteltiin eilen Barcelonassa pidetyssä tilaisuudessa, jossa paljastettiin myös sen ensimmäinen lanseerattava malli: Cupra Ateca.
Kuvat Seat

Cuprasta tulee oma yksikkönsä, jonka malleja kehitetään yhdessä Seatin kanssa, ja joka tulee laajentumaan itsenäisenä automerkkinä. Automerkille tulee erilliset myyntitilat noin 260 valittuun jälleenmyyntiliikkeeseen ympäri Eurooppaa.

”Cupra on suuri mahdollisuus Seatille, asiakkaillemme sekä liiketoiminnallemme. Hanke lähti liikkeelle ryhmästä, jonka unelmana oli valloittaa puolelleen uusia autoista kiinnostuneita ihmisiä”, sanoi Seatin toimitusjohtaja Luca de Meo.

Seat on yksi Euroopan nopeimmin kasvavista automerkeistä ja nyt on paras hetki lanseeraukselle. Cupra kattaa lisäksi aiemmin Seat Sportin vastuulla olleen moottoriurheilu- ja kilpa-autodivisioonan, joka integroidaan suoraan uuden automerkin alle.

Cupran muutama viikko sitten paljastettu logo on saanut inspiraationsa heimokulttuurien rohkeudesta ja päättäväisyydestä. Logo heijastaa arvoja, joita uusi automerkki haluaa välittää: intohimoa, tarkkuutta, päättäväisyyttä ja rohkeutta.

”Tavoitteemme on kaksinkertaistaa Cupran myynti seuraavien 4–5 vuoden aikana keskittyen liiketoimintamallimme neljään pääpilariin: verkostoon, kumppanuuteen, kilpa-autoiluun ja tuotteeseen”, korosti Seatin myynti- ja markkinointijohtaja Wayne Griffiths.

Cupra Ateca – uuden automerkin ensimmäinen malli

Cupra Ateca on SUV-malli, joka merkitsee uuden aikakauden alkua. Se on ainutlaatuinen segmentissään, joka on tähän asti ollut varattu vain premium-merkeille.

”Ateca on monipuolisempi kuin mikään muu automerkki. Se on segmentissään ainutlaatuinen malli: 300 hevosvoimaa, 4Drive-nelivetojärjestelmä ja uusi seitsemänvaihteinen DSG-automaattivaihteisto. Se on paras esimerkki urheilullisuuden, ajomukavuuden ja helppokäyttöisyyden yhdistelmästä jokapäiväisessä käytössä,” sanoo Seatin tutkimus- ja tuotekehitysjohtaja Matthias Rabe.

Julkaistu: 23.2.2018