Tuulilasi

Adobella kovia visioita autojen digitalisaatioon



Adobella kovia visioita autojen digitalisaatioon

Autoissa on runsaasti hyödyntämätöntä potentiaalia brändien ja kuluttajien välisen vuorovaikutuksen rakentamiseksi. Mitä verkottuneempia autot ovat, sitä enemmän tarvitaan työkaluja, joilla digitaaliset kokemukset voidaan räätälöidä neljälle pyörälle sopiviksi.
Kuvat All Over Press

Adobe Experience Cloudiin tuodut uudet digitaalisen mainonnan työkalut auttavat brändejä ymmärtämään liikkuvien kuluttajien käyttäytymismalleja.

”Näkemyksemme mukaan brändien on ajan kuluessa välttämätöntä olla osa autojen digitaalista kokemusta. Autoilijoiden odotukset digitaalista sisältöä kohtaan eivät ole koskaan olleet näin korkealla. Siksi tarvitaan työkaluja, joiden avulla brändit voivat tarjota henkilökohtaisia kokemuksia kuluttajille heidän sijainnistaan riippumatta”, sanoo Imran Afzal, Adobe Experience Cloudin Pohjoismaiden markkinointijohtaja.

Maailman kymmenen suurinta autovalmistajaa käyttävät jo Adobe Experience Cloudia kehittääkseen kuluttajakokemuksia. Adobe työskentelee näiden autovalmistajien kanssa ja on osa Automotive Grade Linux -projektin kaltaisia ekosysteemejä kehittääkseen entistä edistyneempiä digitaalisia mahdollisuuksia ja kokemuksia autoihin.

Uusien työkalujen avulla on mahdollista saavuttaa:

- Parempi ymmärrys käyttäytymismalleista autossa: Adobe laajentaa Adobe Analytics Cloudin mittausmahdollisuuksia, joiden avulla brändit voivat saada kiinni autossa tapahtuvasta käyttäytymisestä, kuten ääniohjauksesta. Yhdistettynä muista kanavista saatuun asiakasdataan, tiedon avulla voidaan tarjota aidosti personoituja kokemuksia: esimerkiksi suosittelupalvelu voi toimittaa ravintolatarjouksia sijaintitiedon ja tunnettujen preferenssien perusteella. Adobe Sensein tekoälyn ja koneoppimisen avulla brändit saavat parempaa tietoa kuluttajakäyttäytymisestä. Brändit voivat esimerkiksi saada ilmoituksen, jos ääniohjaus lakkaa toimimasta ja pakottaa kuljettajan käyttämään kosketusnäyttöä.

- Henkilökohtainen sisältö autossa: Adobe Experience Managerissa brändit voivat suunnitella, hallita ja toimittaa auton näytöille sopivaa ja kiinnostavaa sisältöä, kuten musiikkia ja uutisia. Adobe Targetin avulla brändit voivat optimoida eri sisältöyhdistelmiä. Adobe Campaign puolestaan tarjoaa brändeille alustan, jolla ne voivat luoda autoon kuljettajaa ja matkustajia kiinnostavia, personoituja viestejä. Autovalmistaja voi esimerkiksi luoda räätälöidyn ääniviestin uusista tarjouksista.

- Kustomoitu audiomainonta: Digitaalisen radion ja suoratoistopalvelujen yleistyessä myös autoissa, Adobe Advertising Cloud tarjoaa kohdennettuja audioklikkauksia osana monikanavaista tarjontaansa. Mainostajat voivat personoida autojen äänimainoksia käyttämällä dataa ja tietoa kuuntelijan suosikkiartisteista ja -musiikkigenreistä. Kun kuljettaja kuulee mainoksen, yritykset voivat konversion tukemiseksi kohdentaa mainoksiaan myös muissa kanavissa, kuten videoissa, hakukonemainonnassa sekä sosiaalisessa mediassa.

(Lähde: Adobe)

Julkaistu: 22.9.2017